Nu åbner klubben næsten helt op

10. juni 2020 08:17 , af Lisbeth Grubov

Endelig vil det nu være muligt at åbne for næsten alle klubbens aktiviteter. Det er dog stadig med et vigtigt hensyn til at begrænse risikoen for smittespredning. Derfor vil det fortsat være meget vigtigt at følge alle de sundhedsmæssige regler, så vi ikke risikerer at smitte spredes i klubben.  Og det allervigtigste:

Bliv hjemme, hvis du har symptomer eller været udsat for smitte.

Fra på torsdag kl. 10 vil alle forberedelserne vil være på plads, således at motionsrum, omklædning, kontor og klublokalerne med Tutten kan åbnes. Desuden kan alle aktiviteter på vandet vende tilbage til det sædvanlige program og de fleste ture vil kunne gennemføres. Også vandhundene kan nu komme i gang.

Herunder ses uddrag af det reviderede Coronareglement. Både dette og den samlede information findes på Corona-siden.

Indendørs træning
Vores motionsrum vil blive indrettet med minimum 4 M2 gulvareal per person samt 2 meter afstand mellem hvert ergometer, cykel eller anden træningsstation. Der vil være angivet hvor mange medlemmer, der kan opholde sig og træne samtidig. Er det fyldt op må man vente til nogen forlader lokalet. Hver bruger skal rengøre alle kontaktflader efter sig med håndsprit og respektere 2 meters afstand til øvrige klubkammerater, der også træner.

Omklædnings- og baderum
Omklædningsrummene, badefaciliteter og toiletter kan benyttes af et begrænset antal personer ad gangen. Antallet vil være angivet ved indgang til rummet. Hver bruger rengører alle kontaktflader efter sig med håndsprit. Desuden rengøres rummet en gang dagligt.

Der skal minimum holdes 2 meter afstand mellem hver person i omklædnings-og badefaciliteterne.

Saunaen vil stadig være lukket.

Salen og terrassen
Klublokalet kan nu anvendes til sociale arrangementer. Der vil være angivet hvor mange, der må være i lokalet og der skal holdes 1 meters afstand mellem deltagerne – såfremt der er tale om stillesiddende aktivitet. Tutten kan åbnes.

Kontoret kan åbnes, dog skal der holdes 1 meters afstand mellem personer i rummet.

Roning på vand

Kan nu foregå på de normale tidspunkter for udvalgenes aktiviteter under hensyntagen til de generelle regler om afstand, hygiejne og forsamlingsantal. Alle bådtyper kan benyttes.

• Det anbefales generelt at undgå for mange forskellige romakkere og man dermed ikke roer med for mange forskellige i løbet af sæsonen.
  • Man kan nu også selv arrangere sin roning, hvis dette ønskes.
  • Det vil nu være muligt at klæde om og bade for et begrænset antal roere ad gangen, se ovenfor. Derfor anbefales det stadig at så mange som muligt møder op omklædte hjemmefra og bader hjemme.
  • Hvis alle roere på en tur er enige om det, må der skiftes pladser under roturen. Årernes håndtag afsprittes ved skift.
  • Ture inkl. langture kan gennemføres, dog skal turlederne orientere sig om evt. fremmede klubbers regler.

Og rengøring af både og udstyr er stadig meget vigtigt!

De bedste rohilsner