Om Roskilde Roklub

Roskilde Roklub er en idrætsforening med ca. 500 medlemmer. Roning er vores hovedaktivitet, men vi har også en masse andre aktiviteter i og omkring klubhuset på Roskilde havn. Vi mener selv, at vi har Danmarks bedste og smukkeste rofarvand, nemlig Roskilde Fjord.

Vi er ikke en ungdomsklub. Vi er ikke en ældreklub. Vi er det hele: En almen klub, hvor alle mødes omkring forskellige aktiviteter. Det kan være kaproning, motionsroning eller roning på ture rundt om i landet - eller udlandet.

Som medlem har du adgang til klubbens faciliteter når du har lyst, ligesom du kan deltage i vores mange arrangementer. Det kan f.eks. være fællesroningen, som finder to gange ugentlig, vores klubfester, fælles roture på fjorden, foredrag, sangaftener - eller måske en rotur til vores sommerhus i Skuldelev.

Kom og besøg os i vort klubhus på havnen. Du kan altid kontakte et af vores medlemmer, som bevæger sig rundt i huset!

Du kan læse mere om livet i Roskilde Roklub under menupunktet "Aktiviteter".

Roskilde Roklub er stiftet den 28. august 1890 og er dermed den ældste idrætsforening i Roskilde.

Opdateret 6. maj 2024 / PC, LG