Havkajak

Kom let ud og ro i din egen havkajak

Bliv kajakmedlem og få en plads i klubbens kajakhus, der kun har 10 meters afstand til vandet. Det kan ikke blive meget lettere at komme ud og ro.

I kajakhuset er der plads til 64 havkajakker, som er medlemmernes private havkajakker. I huset er der også plads til udstyret som pagaj, redningsvest og skørt, så det kræver ikke mange forberedelser, når vejret er til en tur på vandet.

Havkajakaktiviteter

Vi har fællesroning hver onsdag fra begyndelsen af maj til slutningen af oktober. Vi starter kl. 18 og ror et par timer, gerne med en pause undervejs.

I løbet af sommeren arrangerer kajakudvalget både 1-dagsture og ture på flere dage. Vi deltager desuden i DGI-arrangementer i andre klubber. Desuden bliver der løbende organiseret mere spontane ture afhængig af vind og vejr af dem, der har lyst.

Endelig er der masser af muligheder for at deltage i roklubbens andre tilbud både sommer og vinter. Du kan ro sammen med robådene til deres fælles træning, deltage i styrketræning i motionsrummet om vinteren osv.

Vi hjælper hinanden med at vedligeholde roteknik og redningsøvelser på den årlige kajakdag om sommeren. Om vinteren tager vi kajakkerne med i svømmehallen nogle gange. Desuden forsøger vi at tilbyde instruktion, så vi alle kan blive bedre kajakroere.

Hvert forår arrangeres en oprydnings- og vedligeholdelsesdag, så vi i fællesskab kan holde huset i god stand. Det er både en praktisk og hyggelig dag. Hvis der er tid til det, plejer vi at slutte af med en rotur.

Hvordan får man en plads?

For at få en plads til sin kajak i kajakhuset skal du et havkajakbevis - enten IPP2- eller DGI Havkajak I. I roklubben kan vi endnu ikke kan tilbyde den grundlæggende og certificerende instruktion, og derfor må du finde dette på anden vis. Der er mange muligheder for at deltage i et IPP2-kursus.

Du skal også være medlem af roklubben. Det kan være som voksenmedlem eller trimmedlem.
Kontoret hjælper med kajakplads og indmeldelse – læs nærmere om det her.

Venteliste til kajakhuset

Der er i øjeblikket ingen ledige pladser i kajakhuset, men ventelisten er åben for nye interesserede.

Har du spørgsmål til klubbens kajakaktiviteter eller vil skrives på ventelisten til en plads i kajakhuset så skriv til kajak@roskilderoklub.dk