Klubbens sociale liv

Det summer af liv både sommer og vinter

Roklubben har mange forskellige aktiviteter, så det er masser af liv i klubben hele året rundt. Hvert medlem vælger hvad der passer for ham eller hende og er dermed selv med til at sætte dagsordenen.

Tutten i vores klubhus har åben de dage hvor der er aktiviteter, så der er mulighed for at købe en forfriskning efter endt aktivitet. Kaffe/the er på klubbens regning! Og Tutten er selvfølgelig åben, når de sjove og sociale arrangementer løber af stablen.

Hvad kan vi tilbyde:

Standerhejsning og standerstrygning er mærkedage i rokubben, hvor årets første og sidste rotur mere har karakter af en fejring til søs end en egentlig rotur. Og en god og hyggelig fest om aftenen har gennem årene været en fast tradition.
Der er ligeledes en tradition med nytårsfest i klubbens lokaler.

Sommeren på fjorden er medlemmernes legeplads. Roningen er helt naturligt en fælles oplevelse for roere, der tager ud sammen. Ofte får man en god snak i båden, mens man ror. Og det er altid fine naturoplevelser, der bliver serveret for os. Landskabets skiften fra det tidlige forår til det sene efterår. Fine kig på fugle, fisk og dyrene inde på land.

Der er fælles roning 2-3 gange om ugen, fælles morgenrotur tre gange om ugen for pensionerede roere, fælles 1-dags ture i vores eget område, fællesroning for kajakroere og fælles onsdags spisning i august. De seriøse dyrker fællesskabet omkring den strukturerede træning op til regattaer.

Og den ultimative sociale oplevelse er at deltage i en af langturene, hvor vi er afsted i flere dage og får nogle dejlige, sjove eller udfordrende oplevelser sammen.

Vinteren byder på mange træningsaktiviteter. Vi træner i romaskinerne sammen, når den står på "Olsen"-træning to gange om ugen i motionslokalet eller når vi kalder det "Rospinning" om fredagen eller om lørdagen. Der er fælles styrketræning for alle mandag aften og der er gymnastik og yoga to gange om ugen i salen og for de, der ikke skal passe et arbejde, så er der roergometer træning tre morgener om ugen.

Men vi kan andet end at træne. I løbet af vinteren er der flere aftenarrangementer. Tutten afholder fælles spisning i løbet af vinteren og der er sangaften, foredrag, spilleaften eller grupper, der blot mødes i klubben, når Tutten er åben. For ikke at tale om alle de aktive udvalg, der sørger at alt dette sker.

Klubbens mange både skal også vedligeholdes i løbet af vinteren. Det organiseres i bådelaug for hver båd, som står får slibning, lakering og hvad der ellers skal gøres. Så der kan være meget liv i bådehallen en søndag formiddag i januar.

Og vi glemmer ikke juletræs/fastelavnsfest for børn og barnlige sjæle eller en god julefrokost. Og i januar er klubben vært for årets udvalgsfest for alle, der yder en indsats for klubben.

Og skulle der mangle en oplagt aktivitet, så er der rig mulighed for at stable det på benene.