De indendørs træningsmuligheder

Klubbens motionsrum - bruges af alle, hele året

Klubben råder over mere end 20 romaskiner/ergometre, spinningcykler, løbebånd, stepmaskine, vægte og rigtig gode styrketræningsmuligheder. Motionsudstyret er en vigtigt del af træningen for både eliteroerne, motionisterne, de unge og børnene. Motionsrummet benyttes døgnet rundt, året rundt, både til individuel træning og holdtræning. Motionsrummet benyttes både af roere og af Trimmedlemmer.

Individuel træning må foregå når der ikke er annoncerede hold der træner. Man træner på egen hånd og på eget ansvar. Som Trimmedlem (se dette medlemskab) skal man være fyldt 18 år, eller hvis man er mellem 13-17 år skal man være ledsaget af en indmeldt forælder.

Holdtræning kan være kaproernes styrketræning og ungdoms- og børneholdene, der både træner og leger. Motionsrummet er forbeholdt disse grupper på bestemte tidspunkter. De unge under 18 år må derudover gerne træne alene når dette er aftalt med trænerne.

Holdtræning kan også være alle de åbne hold der er i vintersæsonen, hvor alle, både roere og Trim-medlemmer, må deltage. Der er ikke tilmelding på vinterholdene, man kommer når man kan. Vintertræningsholdene annonceres inden vintersæsonen starter og kan ses i aktivitetskalenderen med en lille beskrivelse af indholdet, hvis man holder musen på aktiviteten.

Som alt andet i roklubben varetages også vedligeholdelse, reparationer og indkøb af redskaber af frivillige i Motionsrumsudvalget. Det er meget vigtigt at sikkerheden er i orden, så hvis du opdager at nogle redskaber ikke fungerer ordentligt eller der fx mangler batterier, så kontakt:

Brug indendørs-sko. Alle redskaber sprittes af efter brug. Der er ingen der rydder op efter dig - sæt derfor selv tingene tilbage hvor du tog dem.

Redigeret d.5.5.24 (KT)