Flot OL Bronze medalje.

Tidligt torsdag morgen d. 29. juli vandt Roskilde Roklub’s Joachim Sutton, sammen med hans makker Frederic Vystavel, bronze vel OL i herre toer uden styrmand.

Det er 3. OL i træk at Roskilde Roklub har deltagere med og 3. gang de kommer hjem med medalje og klubben er meget stolt over disse resultater.

Joachim startede med at ro i Roskilde Roklub i 2009 og blev i 2017 en del af landsholdet i roning. Undervejs har Joachim tilbragt 3 år på Berkeley University i San Fransisco, hvor han har roet på universitetets 1. hold. Han kom hjem til Danmark med god roerfaring og en bachelor i bagagen.

Siden foråret 2020 har de roet sammen i 2- og de kvalificerede sig til OL på den absolut sidste mulighed ved stævnet i Luzern i maj 2021.

Deres ihærdige og vedholdende træningsindsats viste dog allerede fra indledende heat og semifinalen, at de kunne måle sig med de bedste. Og trods udfordrende vejrforhold holdt de hovedet koldt og roede en meget flot bronzemedalje i hus foran Canada. Det sluttede som et tæt løb om 3.-pladsen og de, der fulgte dem midt om natten, har nok holdt vejret til målstregen.

I Roskilde Roklub er vi umådelig stolte over resultatet og vi ønske de 2 dygtige roere tillykke med det flotte resultat. Og så glæder vi os ti, at fejre dem, når de er kommet hjem.

og redigér. Indsæt din tekst her....