Tak for redningsvestene

28. april 2019 09:55 , af Lisbeth Grubov
Efter at have læst klubbens opdaterede reglement har rigtig mange medlemmer valgt at donere deres redningsvest til klubben. Det er som bekendt nu sådan, at man af sikkerhedsmæssige grunde fremover kun kan ro i redningsveste, der er godkendt af bestyrelsen. Bestyrelsen takker for de mange veste og for medlemmernes interesse for det opdaterede reglement.
Sven Fafner, Ib Toft og Per Palludan gennemgik i fredags alle klubbens redningsveste. Gamle og slidte veste blev kasseret og kørt på Kara af Sven, og alle øvrige veste blev kvalitetsgodkendt, registreret og forsynet med et grønt "festival-armbånd", hvor der står Roskilde Roklub 2019. Vestene er mærket med kg-bæreevne og hængt op efter vægtklasse. Det kunne være nemt for os alle, hvis vi hænger vestene det rigtige sted....
Så styrmænd og roere: Her i 2019 kan man kun gå på vandet, hvis man medbringer veste med grønt mærke.
Med ønske om god og sikker roning
Sven, Ib og Per