Kajakudvalget

Vi nyder stilheden på Roskilde Fjord

Lad naturen komme tæt på dig ude i kajakken og giv dig selv muligheden for at glemme tid og sted. Fordelen ved kajakken er at man selv kan tage på ture, når tiden passer. Men endnu bedre er det at tage på fællesture med andre kajakroere.

Kajakudvalget planlægger derfor fælles aktiviteter for havkajakroerne.

Der er fast fællesroning for havkajakkerne hver onsdag fra 1. maj til standerstrygning.

• Maj til og med juli er det kl. 18:00
  • August og september kl. 17:30
  • Oktober kl. 17:00

Vi arrangerer ture i andre farvande i DK eller Sverige. Der tilbydes dagsture, weekend eller længere ture. Vi deltager også i ture arrangereret af DGI.

Hvis du har lyst til at deltage i udvalget, så skriv til os.

Sikkerheden har første prioritet

Udvalget arrangerer fælles genopfriskning i selv- og makkerednings teknikker, på fjorden i august hvert år. Desuden tager vi om vinteren et par gange i svømmehallen med kajakkerne for at vedligeholde træningen.

Og hvis man vil lære grønlænderrul, så gennemføres instruktion for et lille hold i svømmehallen med hjælp af vores erfarne instruktør.

Har du spørgsmål, kan du altid kontakte udvalget på kajak@roskilderoklub.dk .

Vores Facebook gruppe

Udvalget har oprettet en lukket Facebook-gruppe, som bliver flittigt brugt.

Roskilde Roklub kajakker

Det kan være en en hurtig arrangeret tur, når vejret er helt perfekt eller det kan være fine billeder bagefter. Eller hvad vi ellers har lyst til at dele.