Instruktionsudvalget

Før du kan komme på vandet, skal du gennemgå et weekend kursus.

Når du er indmeldt i Roklubben, står instruktionsudvalget klar til at tage imod dig. Fra starten er det vigtigt, at du lærer ro teknik, sikkerhed, ro kommandoer og grundlæggende søfartsregler. Du lærer også, hvordan du bevæger dig rundt i båden, lidt om bådens indretning og hvordan den klargøres til brug. Instruktionsforløbet afsluttes med en frigivelsestur. Her tager en instruktør en eller flere nye roere med ud og vurderer, om de enkelte roere har lært den grundlæggende teknik.

Kaniner på vej.

Er alt, som det skal være, bliver du frigivet som roer og kan deltage i de mange spændende oplevelser på Roskilde Fjord.
Du vil i instruktionsforløbet møde erfarne og kompetente instruktører, der er uddannet hos Dansk Forening for Rosport.

Instruktionsudvalget afholder kurser for klubbens medlemmer.

Der afholdes følgende kurser:

- Korttursstyrmand
- Langtursstyrmand