Ofte stillede spørgsmål fra nye eller kommende roere:
  • Skal jeg være i form inden jeg melder mig ind/begynder roning?
    • Du behøver ikke at være i superform eller være stærk, det vil komme helt af sig selv, især hvis du bruger noget tid på roning i starten. Udgangspunktet for at blive en habil roer er at du har en vis grad af smidighed og koordination. Når vi ror skifter vi pladser i båden i løbet af turen. På instruktionsweekenden lærer du hvordan man gør det, men det er absolut en fordel at du kan bukke dig lidt sammen og samtidig kunne løfte benene, mens du støtter dine hænder på noget.
  • Hvilken påklædning anbefaler I til roning?
    • Lag på lag. Under en rotur skiftes man til at ro og være den der styrer båden. Når du ror får du varmen og når du styrer bliver du nemt lidt kold, så man skifter et lag eller to flere gange under turen. Yderst en god tynd vindtæt jakke, som ikke er for stor eller går for langt ned om numsen. Inderst en svedtransporterende t-shirt og desuden en anden trøje evt. med lange ærmer. Smalle elastiske bukser, korte eller lange, uden sømme på bagdelen, hvor du sidder. Meget løbetøj er anvendeligt. Investér ikke i for meget tøj fra starten, se hvad dit behov er efterhånden. Ingen af os er smarte, vi bruger det gamle tøj, så stilen er absolut afslappet.
  • Hvilke slags sko?
    • Smalle ”gummisko”, som kan tåle at blive våde og beskidte. Og som ikke er for dyre, da de ofte kun holder en eller to sæsoner. Løbesko har for bred hæl til at sidde ordentligt i fodstøtterne.
  • Hvordan holder jeg mig opdateret på arrangementer?
    • Hjemmesiden, den fysiske opslagstavle i klubben, indtil flere Facebookgrupper, nyhedsbreve. Lyder det lidt rodet? Vi prøver i øjeblikket at strukturere det bedre.
  • Hvordan melder jeg mig til?
    • Der vil altid være information om tilmelding på et opslag om et arrangement, hvis dette er nødvendigt. Ofte vil det være som en online-tilmelding på hjemmesiden. Enkelte arrangementer har stadig tilmelding på et opslag på opslagstavlen i klubben. De fleste af de løbende aktiviteter kræver ingen tilmelding. Man skal blot møde op til tiden. Og det med tiden skal forstås meget bogstaveligt. Hvis en båd skal på vandet, så kommer man ikke med, hvis man kommer for sent.
  • Hvordan og hvornår kan man ro?
    • I rosæsonen er der fællesroning flere gange om ugen. Tirsdage og torsdage aftener og søndag kl. 9. Her møder man bare op og er klar til tiden. Nogle roere laver også egne aftaler, der skal blot være mindst 1 med styrmandsrettigheder pr. båd. Og så bliver arrangeret ture eller improviseret ture. Altså mange muligheder, men man skal orientere sig.