Roskilde Roklub er en idrætsforening med ca. 500 medlemmer. Roning er vores hovedaktivitet, men vi har også en masse andre aktiviteter i og omkring huset på Roskilde havn. Vi mener selv, at vi har Danmarks bedste og smukkeste rofarvand: Roskilde Fjord.

Vi er ikke en ungdomsklub. Vi er ikke en ældreklub. Vi er det hele: En almen klub, hvor alle mødes omkring forskellige aktiviteter. Det kan være kaproning, motionsroning eller roning på ture ud i landet - eller udlandet.

Som medlem har du adgang til klubbens faciliteter når du har lyst, ligesom du kan deltage i vores mange øvrige arrangementer. Det kan f.eks. være fællesroningen, som vi holder to gange ugentlig, vores klubfester, fælles roture på fjorden, foredrag, sangaftener - eller måske en rotur til vores sommerhus i Skuldelev.

Kom og besøg os i vort klubhus i havnen. Du kan altid kontakte et af vores medlemmer, som bevæger sig rundt i huset!

Du kan læse mere om livet i Roskilde Roklub under menupunktet "Aktiviteter".

Roskilde Roklub er stiftet den 28. august 1890 og er dermed den ældste idrætsforening i Roskilde.